הקמת מחלבת טומוסיס, אוגנדה

מחלבה חדשה שהוקמה באוגנדה, לקליטת 50,000 ליטר חלב ביום, וייצור חלב לשתייה ויוגורט. הפרויקט כולו נוהל ע"י חברת LR Group, שהנה חברה ישראלית המבצעת פרויקטים במדינות שונות – במיוחד באפריקה. החברה ביצעה פרויקט מורכב של הקמה והפעלה של מחלבה באוגנדה.

הפרויקט כלל תכנון ובניה של מבנה המחלבה (כ 1,500 מ"ר) כולל אולמות ייצור, משרדים, מחסנים, חדרי מכונות ושירותים שונים), תכנון וביצוע של דרכי הגישה, בריכות ותעלות ניקוז, אספקת מים, אספקת חשמל וכו'. כמו כן כלל הפרויקט את תכנון מערכי הציוד ותהליכי הייצור של המחלבה: קבלת חלב, פסטור ואחסון חלב גולמי, ייצור חלב עמיד (UHT) ארוז בקרטונים, ייצור יוגורט בטעמים ארוז בגביעים. חברת מגט תעשיות נבחרה כחברה שתתכנן, תייצר ותפעיל את מערכי הייצור של המחלבה.

תיאור הפרויקט

המחלבה אמורה לעבד כ 50,000 ליטר חלב ביום, ולייצר חלב UHT ויוגורט בטעמים.

  • תכנון תהליכי הזרימה והבקרה, כולל שרטוטי P &ID.
  • תכנון תהליכי ניקוי ושטיפת כל מהמערכות במפעל – בהליכי CIP.
  • תכנון הצבה ומיקום של הציוד והצנרת, כולל שרטוטי Lay Out ושרטטי תלת-ממד 3D.
  • ייצור הציוד, רכש מהארץ ומחו"ל, הרכבת כל המערכות בשטחי מפעל מגט – תוך התאמה להצבת הציוד במחלבה המתוכננת, חיבורי צנרת + חשמל + בקרה, הפעלה ובדיקת המערכות.
  • בנייה והרכבה : פריקת הציוד, הצבה והדרכה לפי התכניות, חיבורי צנרת נירוסטה לחלב ולשטיפה, חיבורי חשמל ובקרה, הפעלה והרצה של כל המערכות  עם תכנות ההפעלה. הדרכה ומסירה של מרכיבי המפעל ללקוח.
  • ליווי הלקוח, בתקופת ההרצה, מתן פתרונות טכניים והנדסיים, אספקת חלפים לפי הצורך.

סיכום הפרויקט

יוחאי זילברברג מנהל הפרויקט:

חברת MGT תכננה, התקינה והפעילה מערך לקבלת חלב – פסטור וייצור יוגורט במחלבת טומוסיס שבאוגנדה. המערכת הייתה מורכבת וכללה ציוד רב, לוחות חשמל ובקרה ותכנה להפעלה ולשטיפה של המערכות השונות. כל הפעולות שבוצעו ע"י אנשי מגט היו לשביעות רצוננו המלאה, וגם התיקונים והשיפורים בוצעו ביעילות ובמקצועיות. לאורך כל הדרך התקיימו יחסים טובים בין החברות, וזכינו ליהנות מהידע והניסיון הרב של צוות המהנדסים והעובדים של חברת MGT.

תעשיות

contac_green 1


    Please prove you are human by selecting the plane.

    רוצה לקבל ניוזלטר


      Please prove you are human by selecting the tree.